Investitori din România și Bulgaria sunt interesați de construcția a trei noi poduri peste Dunăre, a declarat vineri premierul bulgar Plamen Oreșarski, în Parlamentul de la Sofia, relatează Novinite.
Oreșarski a arătat că noile poduri peste Dunăre, la Silistra-Călărași, Oriahovo-Bechet și Nikopol-Turnu Măgurele, au fost incluse în planul de acțiune al Comisiei Europene pentru implementarea Strategiei UE pentru Regiunea Dunării, el adăugând că proiectele sunt esențiale pentru regiune.
Premierul a precizat însă că nu a fost convenită, până acum, nicio finanțare UE pentru cele trei poduri.
„Acest lucru ne obligă să căutăm ale surse de finanțare, în special parteneriate public-private”, a spus Oreșarski, citat de investor.bg.
El a notat că o ședință comună a guvernelor Bulgariei și României a fost planificată să aibă loc în lunile următoare, iar pe agenda discuțiilor se va afla cooperarea dintre cele două state.
Oreșarski a explicat că a primit asigurări de la surse credibile că investitori privați și-au exprimat interesul să discute despre construcția podurilor.
Premierul a subliniat totuși că în acest moment nu poate specifica un termen pentru finalizarea proiectelor.
În luna noiembrie a anului trecut, președintele bulgar Rosen Plevneliev a semnat o declarație de cooperare cu România, referitoare la construcția unui pod care să lege Silistra de Călărași.
Subiectul celui de-al treilea pod peste Dunăre a fost discutat de președintele Plevneliev cu omologul său Traian Băsescu în iunie 2013, cu ocazia unui summit al șefilor de state din Europa Centrală.
Al doilea pod de pe Dunăre, de la Calafat-Vidin, numit „Noua Europă” a fost inaugurat în iunie 2013. Primul pod care leagă România de Bulgaria, între Giurgiu și Ruse, a fost deschis în anul 1954.
România și Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însă inițierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.
Podul Calafat-Vidin este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă orașul german Dresda de Istanbul (Turcia).
Costurile proiectului au totalizat 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar s-a ridicat la 60,7 milioane de euro. Proiectul a beneficiat de împrumuturi și finanțări gratuite de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiții, Agenția Franceză pentru Dezvoltare și Instituția Germană de Credit pentru Reconstrucție și Dezvoltare.